Biblioteca Publică «Mihail Sadoveanu»

E-shopping

Descrierea succintă a serviciului:  Cumpărăturile pe Internet demult au intrat în obișnuință și deja nu mai sunt o noutate pentru cineva. Acum putem cumpăra și primi la domiciliu orice ne dorim, iar numărul site-urilor care oferă astfel de servicii crește în fiecare zi.

Cumpărăturile online au o serie de avantaje faţă de cumpărăturile clasice, cel mai important fiind preţul mai redus al produselor, faţă de cel din magazinele clasice, având în vedere ca clientul nu trebuie sa suporte si costurile aferente unui magazin clasic concomitent cu reducerea cheltuielilor de deplasare la sediul magazinului.

Un alt avantaj este reprezentat de faptul că pe Internet există o varietate mult mai mare de produse, iar preţurile acestora pot fi comparate foarte uşor cu cele de pe alte situri, oferind posibilitatea de a alege cel mai bun preţ.

Reieșind din cele expuse mai sus am hotărât să venim în ajutor comunității sorocene inițiind serviciul „E-shopping”.

Scopul serviciului:

  • Educarea culturii informaționale în rândul populației;
  • Economisirea timpului și resurselor financiare prin shopping online;
  • Atragerea noilor utilizatori;
  • Creșterea popularității serviciilor moderne de bibliotecă în comunitate.

Solicitanții serviciului: populația Municipiului Soroca, deținători ai cardurilor bancare și potențiali deținători de carduri.

Grupul țintă: comunitatea soroceană.

Perioada de realizare: septembrie 2017—septembrie 2018

Program:

  • Acțiunea I. Activitate de instruire în utilizarea tehnicilor de calcul. Metode de căutare pe Internet. Avantaje și riscuri în accesarea informației pe net.
  • Acțiunea II. E-shopping avantaje și dezavantaje. Magazinele online disponibile pentru Moldova. Forum.
  • Acțiunea III. Platforma e-shopping: allexpress
  • Acțiunea IV. Platforme la solicitare

Parteneri: voluntari, instituții

Impactul serviciului:

mai mulți soroceni cu abilități de utilizare a tehnologiilor informaționale în e-shopping economisind timpul și finanțele, atragerea noilor utilizatori, noi parteneriate.

Concept: Gaja Viorica

Realizare: Gaja Viorica